LINKER en RECHTER HERSENHELFT
een wereld van verschil
de Linkerhersenhelft huisvest het
Verstandelijk vermogen onze mede bron van vorming;
maar ook het denken met de emotietrilling
hieruit voortkomend, zijnde Angsten;
Vanuit angst onstaat samenwerking met het Kleine Ego, de afremmer van alles wat je wenst te doen, te bekomen te Zijn.
Deze Angsten brengen STILSTAND op gang.
De Linkerhersenhelft stuurt ook energie naar alle organen en lichaamsdelen die zich aan de RECHTE zijde ( diagonaal) van je lichaam bevinden en zorgt hier voor disharmonie;
de Rechterhersenhelft steeds verbonden met het Hart (diagonaal)
is de voedingsbron van het voelen
en gaan in HELDERHEID
hierdoor VERANDERING, VERNIEUWING, STROMING opgang brengt
en het Ware Ego de ZIEL als leiding heeft
Deze Rechterhelft is je Spirituele vorm zetel OF WIE JE BENT vanuit je Oorsprong
DE ZICH HIER BEVINDENDE TRILLING STUURT DE ENERGIE VOOR JE DIEPERE ONTWIKKELING
RESULTAAT LEVEN IN HELDERHEID IN ONTWIKKELING
Ga NU in de energie van je Rechterhersenhelf uitbouwen; om de intense krachtige energie vanaf
2021
een plaats in je leven te geven.
Ga je daarom
ONTWIKKELEN En REINIGEN
VIA JE SPIRITUELE HART
Zie Rubriek ACTIVITEITEN
Agenda Linkeroever
(zie rubriek Hier Vind U mij).
*-*
zie ook onder rubriek LINKS/MUZIEK in deze web-site naar video
2011 Het jaar van INZICHT
*
Reeds ettelijke keren door de Geschiedenis heen werden we attend gemaakt op het belang van groei.
Lees volgende uiteenzettig.
Helena Blavatsky
Korte anekdotes door haar beleefd, gevoeld en door gegeven.
Toen we jaren geleden voor het eerst het Oosten bereisden en het inwendige van zijn verlaten heiligdommen onderzochten, waren er twee somber stemmende en steeds terugkerende vagen die ons bedrukten;
waar, wie, wat is God?
Wie heeft ooit de onsterfelijke geest van de mens gezien, zodat hij zeker kan zijn van zijn onsterfelijkheid? Toen we het sterkst verlangden deze hoofdbrekende vragen op te lossen, kwamen we in contact met bepaalde mensen die zulke geheimzinnige vermogens en zo'n diepgaande kennis bezaten, dat we ze met recht de wijzen van het Oosten mogen noemen ... Ze lieten ons zien dat door het combineren van wetenschap met religie, het bestaan van God en de onsterfelijkheid van de menselijke geest als een vraagstuk van Euclides kunnen worden aangetoond. Voor het eerst kregen we de verzekering dat de oosterse filosofie geen ander geloof toelaat dan een onvoorwaardelijk en onwrikbaar vertrouwen in de almacht van het onsterfelijke zelf van de mens. Er werd ons medegedeeld dat deze almacht wordt veroorzaakt door de verwantschap van de geest van de mens met de Universele Ziel - God! De laatste, zeiden ze, kan alleen worden bewezen door de eerste. De menselijke geest bewijst het bestaan van de goddelijke geest, zoals één druppel water bewijst dat er een bron is waar deze vandaan moet zijn gekomen - Isis Ontsluierd.
Velen die nooit van de Society (het Spirituele) hebben gehoord, zijn theosoof zonder dit zelf te weten; want het wezen van de theosofie is het volkomen in harmonie brengen van het goddelijke met het menselijke in de mens, het in overeenstemming brengen van zijn aspiraties met zijn goddelijke eigenschappen en hun heerschappij over de aardse of dierlijke hartstochten in hem. Vriendelijkheid, de afwezigheid van alle vijandige gevoelens of zelfzucht, menslievendheid, een goede gezindheid jegens alles wezens en volkomen rechtvaardigheid tegenover anderen zowel als zichzelf, zijn de voornaamste kenmerken ervan ... Theosofen zijn vanzelfsprekend alle bewegingen in de wereld goedgezind, of ze van intellectuele of eenvoudig van praktische aard zijn, die voor de verbetering van de omstandigheden van de mensheid werken. Wij zijn de vriend van allen die vechten tegen dronkenschap, tegen wreedheid jegens dieren, tegen onrecht tegenover vrouwen, tegen corruptie in de maatschappij of de regering, hoewel we ons niet mengen in de politiek ... De theosofie leert de dierlijke mens een menselijke mens te zijn; en als de mensen hebben geleerd te denken en te voelen zoals werkelijke mensen moeten voelen en denken, dan handelen ze menselijk en verrichten ze allen spontaan menslievende, rechtvaardige en edelmoedige daden.
Elke filosoof van enige bekendheid onderschreef deze leer van de metempsychose, zoals de brahmanen, de boeddhisten en later de pythagoreeërs ... Origenes, Clemens van Alexandrië, Synesius en Chalcidius geloofden er allen in; en hetzelfde geldt voor de gnostici, die in de geschiedenis zonder aarzeling worden bestempeld als de meest beschaafde, geleerde en verlichte mensen ... Deze filosofie leert dat de natuur haar werk nooit onvoltooid laat; wanneer haar eerste poging niet gelukt, probeert ze het opnieuw. Wanneer ze een menselijk embryo voortbrengt, is het haar bedoeling dat er een - lichamelijk, verstandelijk en geestelijk - volmaakt mens zal ontstaan.
Zijn lichaam moet volwassen worden, verslijten en sterven, zijn denkvermogen zich ontvouwen, rijpen en in harmonisch evenwicht komen, zijn goddelijke geest moet de innerlijk e mens verlichten, en daarmee moeiteloos een harmonieus geheel gaan vormen. Geen mens voltooit zijn grote cyclus, of de 'kringloop van de noodzakelijkheid', tot dit alles tot stand is gebracht. Evenals de achterblijvers in een race in het eerste gedeelte zwoegen en ploeteren, terwijl de overwinnaar over de eindstreep snelt, zo overtreffen sommige zielen in de race naar onsterfelijkheid alle andere, en bereiken ze het einde, terwijl duizenden van hun medestanders nog dicht bij het startpunt zwoegen onder de last van de stof. Sommige ongelukkigen vallen geheel af en verliezen elke kans op de prijs; enkelen keren op hun schreden terug en beginnen opnieuw.
"Dank Aan Helena Blavadsky"
*-*